251.
Vannak emberek, akiknek még a hibáik is előnyükre
Vannak emberek, akiknek még a hibáik is előnyükre
válnak, s vannak olyanok, akik számára a legjobb
tulajdonságok is hátrányosak.
252.
Az ízlés változása éppolyan gyakori, mint
252.
Az ízlés változása éppolyan gyakori, mint
amilyen ritka a hajlamok változása.
253.
Az érdeknek az erény éppoly alkalmas eszköze, mint a bűn.
254.
Az alázatosság: gyakran csak tettetett behódolás,
253.
Az érdeknek az erény éppoly alkalmas eszköze, mint a bűn.
254.
Az alázatosság: gyakran csak tettetett behódolás,
melynek célja a mások alávetése; a gőg mesterkedése,
mely megalázkodik, hogy fölemelkedhessek, és
noha ezer alakban jelenik meg, sohasem rejtőzködőbb
s megtévesztőbb, mint amikor épp az alázatosság
álcáját ölti magára.
255.
Minden érzelemnek megvan a maga hangszíne,
255.
Minden érzelemnek megvan a maga hangszíne,
megvannak a maga gesztusai, megvan az arckifejezése,
és ez a hol jó, hol rossz, hol kellemes, hol pedig
kellemetlen viszony teszi, hogy van aki tetszik,
van aki nem tetszik a többieknek.
256.
Ki-ki a maga mesterségében: mindannyian
256.
Ki-ki a maga mesterségében: mindannyian
igyekszünk felölteni az illő ábrázatot és külsőt,
hogy a többiek annak lássanak, akinek szeretnénk
látszani, vagyis elmondható, hogy az egész
világ - megannyi álarc.
257.
A komolyság: a test titkolózása, amely a szellem
257.
A komolyság: a test titkolózása, amely a szellem
gyengeségeinek eltitkolására szolgál.
258.
A jó ízlés inkább az ítélőerő, mintsem az értelem adománya.
259.
A szerelem örömét az adja, hogy szerethetünk,
258.
A jó ízlés inkább az ítélőerő, mintsem az értelem adománya.
259.
A szerelem örömét az adja, hogy szerethetünk,
és boldoggá inkább a magunk szenvedélye tesz,
s nem az, amit mi ébresztettünk a másikban.
260.
Az udvariasság: vágy arra, hogy velünk is
260.
Az udvariasság: vágy arra, hogy velünk is
udvariasak legyenek, és hogy udvariasnak tartsanak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése